• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Outlook problem

Hej alla

Jag sitter på jobbet och vill ändra färgen på texten i medelanden i outlooken och även färgen på texterna i kontakter men lyckas inte. Jag har pratat med en hel del och ingen vet (inte ens supporten) så nu bollar jag över till er.
Det kanske inte går?
 
Under fliken "Format" kan man andra teckenärg och bakgrund har jag för mig ...
kanske skiljer lite på olika versioner av outlook ?
 
Om man ska skriva nytt meddelande
Välj "Skapa nytt meddelande"
När man fått upp det nya meddelandet borde fliken "Format" dyka upp i överkanten.
Färgen kan ställas under rubriken "Teckensnitt".
Obs Teckenfärgen kan nog först ändras när markören befinner sig i "skrivfältet"....
/
 
Hej igen

Jag var lite otydlig.
Det är texten på adress namn och kontakt namn i inboxen i outlooken som jag inte kan ändra.
Alltså när jag får ett mail så vill jag välja vilken färg namnet ska ha eller vilken färg dom övriga namnen i brevlådan ska ha.
 
Hej.
Menar du att du vill att alla mail i t.ex inkorgen ska ha samma färg(1), men ej defaultfärgen, eller merar du att du ska kunna styra att t.ex kalles mail är röda och nisses är blå(2)?

Om (2) så tror jag att du måste sätta upp en "rules" per person och sedan styra fonten per "rules".

(jag kanske helt missuppfattar din fråga ;) )

Mvh/Magnus
 
Hej igen.


Tools-> Organize
Välj sedan Using Colors.

Markera ett mail i listan och välj sedan färg -> Apply Color.

Sedan kommer alla mail från personen/gruppen ha den valda färgen.

/Magnus
 
Tackar Magnus

Det sista du skrev funkar super.
Nu är jag jätteglad, och chefen också eftersom jag kan börja jobba igen :)
 
Nu var det dags igen :)

Av någon anledning har det försvunnit och det går inte att göra som Magnus har beskrivet.
Någon som har en idée?