Outdoordesigns

Hejsan!

Jag har flera gånger nu sett märket Outdoordesigns, som tillverkar frilufts utrustning, men jag kan inte hitta någon info om detta märke på internet.

Är det någon som har erfarenheter av detta märke? Eller en länk till deras hemsida.

Jag såg ett par skalvanter från dem på Northstar:
http://www.algonet.se/~nortstar/ny_sida_35.htm

Är det någon som har testat dem?

Mvh

Jimmy

Testat skalvantarna

Hej du,

Jag kan bara säga att de är helt suveräna. Jag har testat skalvantar Summit Shell med tillhörande innevante i fleece.

Tycker att det är en av de mest prisvärda produkterna som jag har skaffat till min frliuftsgarderob. Jag handlade dem på Tierra butiken i stockholm så dit kan du gå och prova dem om du är sugen. Vet dock inte om de har mer prooukter av denna tillverkare.

Har ingen sida men sök på nätet, har för mig att jag har sett dem.

OD - Osedvanligt Drisvärda..

Tjena!
Visst är O D fina grejor! De tidigare artiklarna har inte alltid haft den bästa finishen, men i år verkar de tagit ett snäpp i rätt riktning. Men det låga priset gör att jag tycker att de alltid varit grymt prisvärda. Jag handlar mina od-prylar på Northstar o då e ju priset ytterligare lägre än på andra ställen!
Handskar, vantar, mössor, småväskor odyl finns i deras sortiment. Bra grejor till bra priser - som det ska vara!

Kan bara hålla med...

OD Summit Shell är en prisvärd produkt. Har använt dem ett parvintrar nu och jag är mycket nöjd med dem. Kom bara ihåg att den ej är 100 % vattentät. Det sitter ett membran i den, men sömmarna är inte tejpade. Så är du ute efter en helt vattentät vante får du någ gå på en i tex Gore-Tex, men påföljden att priset stiger...

Jag köpte tidigare ett par fingerhanskar från OD, men dem är jag inte särskilt nöjd med. Upplever dem som klumpiga och med en dålig passform. Faktum kvarstår dock: OD har prisvärda produkter!

Ha det!
/Thomas

Re: Kan bara hålla med...

Adventure; sa:
OD Summit Shell är en prisvärd produkt. Har använt dem ett parvintrar nu och jag är mycket nöjd med dem. Kom bara ihåg att den ej är 100 % vattentät. Det sitter ett membran i den, men sömmarna är inte tejpade.

Du måste ha en gammal modell för min summit shell har tejpade sömmar. Om den är vattentät för det återstår att se (har ej testat den i sitt rätta element).
Det som jag ser osm nackdel är att passformen är lite lustig. Tummen är jättekort men resten är lite för lång... det kan ju också vara jag som har konstiga händer :)

Annars verkar dom helt klart funkis!

/samme

tejpade sömmar

Har min också så jag tror att de nya har dem. Skall vara vattentäta men inget GT. Det innebär ju att de inte andas så bra( enligt de flesta ) men jag tycker det fungerar kanon.

Tack för alla svar!

Ni som har summit handskarna kanske kanske kan svara på några fler fråga till om dem. Det står att de är mesh-fodrade, är det alltså ett löst hängande nätfoder i handsken?

Hur höga är handskarna? Jag provade ett par Norröna handskar i helgen och det var ganska höga, vilket jag gillade. Men de är ju dyrare också, samt inte helt vattentäta.

Samuel skrev att han tyckte passformen var lite lustig, är det något som ni andra märkt av?

Mvh

Jimmy

Tummen ja...

Det är nog som Samuel säger. Lite lustig form är det, och just med tummen. den känns lite kort och smal. Kan inte påstå att jag har såå onormala händer.

Intressant det där med tejpningen. Jag får nog ta och kolla en extra gång. Så gamla är de inte, så de borde då rimligen vara tejpade...

/Thomas

Angående höjden på handskarna, är de höga så det räcker.

När jag har dem med min skaljacka har jag innerhandsken under jackans mudd och skalhandsken utanpå alltsammans. Det borde vara tätt...

Det där med meshfodrad innerhandske är lite lustigt.
Jag ser ingen som helst funktion i fodret (som sitter på utsidan och enbart på handens ovansida) förrutom att det gör att handsken glider lättare inuti skalet vilket är skönt när man tar av och på handsken. Annars är det bara en ren fleecehandske som vinden förövrigt ohämmat blåser igenom...

sjyssta grejor dock.

/samme

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg