Oulanka, Finland

Jag söker information om vandring i Oulanka. Hittar länkar på finska men dom hjälper mej inte då jag inte pratar språket. Kan man t ex parkera bilen på något ställe och sedan vandra runt nationalparken (tex Björnringen)och komma tillbaka till bilen?
Speciella sevärdheter, gärna fotomässiga?

Hej Peter

Björnringen är egentligen inte en ring, utan en led som har början och ändan. Det bästa alternativet är att lämna bilen i Kuusamo och åka med bus till början av leden och sen vandra tillbaka till bilen. Om du vandrar hela Björnringen (83 km) tar det fyra-fem dagar. Mer info på engelska hittar du i http://www.ruka.fi/summer_index.asp.

Välkommen till Björnrike!

Hej Peter!

Verkar som att du är intresserad av att vandra Karhunkierros i Finland!? Du kan gärna maila mig om alla dina frågor, så skall jag försöka besvara dem så gott det går. Adressen är kristiankuusela@telia.com

Även andra som är intresserade av att veta mer om detta område är välkomna att höra av sig!

Hälsningar Kus:)

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg