Ortowox

Vem servar lavinbeeps?
Finns det någon elektronikfirma i Stockholmsområdet som lagar sådana prylar eller måste man skicka den till fabríken?

Bara en tanke...

För att svara på frågan så har jag inte den blekaste aning... Men då jag trots allt är i elektronikbranschen så kan jag bidra med en tanke.

Jag vet inte vilken sändare du har men på min F1:a (focusmodellen) så är i alla fall höljet tätat vilket gör det ganska besvärligt att ta isär & sätta ihop grejerna igen. Dessutom så tror jag att felsökning på en okänd produkt blir ganska så dyrt... Hur gammal är sändaren? Om jag inte minns fel så har väl Ortovox 5 års garanti. Vad är det som inte funkar - sändning, mottagning eller båda delarna?

/Magnus

Skicka till fabriken

Har inte hört om nån fixar sånt i Sverige (fast är inte 100% säkert på). Jag skickade min gamla F1 till fabriken via en återförsäljare - fick tillbaka en ny, men det tog nästan 2 månader. Kunde inte vänta så länge så att jag köpte Barrywox i stället.

/MK

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg