Ortovox S1

Någon som har testat Ortovox S1, det är ju lite hype omkring den men jag har inte sett den i butik ännu?

Finns lite info på nätet men ännu ingen oficiell på Ortovox sida (den finns därimot med på en massa produktbilder!)

Som fortfarande använder en gammal F1 fokus...

Jag fick möjlighet till att "känna-titta" på den då en bekant till mig fick en att testa för några månader sedan. Men det var i princip då säsongen var till ända och nog inte kommit till användning väldigt mycket.

Men signalerna syns på skärmen men man måste nog testa ett par sökomgångar för att få sig en uppfattning.

Dock, om den är så revolutinerande som den sägs vara inom sökning så är det väldigt synd att priset ligger där det ligger.

/C

Konstigt att dom inte har något på den engelska delen av siten...

Dom verkar ju inte vara riktigt klara med den.
Men NÄR den kommer kanske det är dags att byta. Jag har en M2 nu, men den här verkar ännu lättare att söka med, vilket jag tror är viktigt, eftersom det känns som om jag aldrig tränar så mkt som jag borde.
Framför allt så verkar ju en situation med flera begravda kunna bli MYCKET enklare än med äldre modeller.
Att den dessutom går tillbaka till sändläge efter en stund är något jag saknat lite på M2an.

Undrar också över hur priset blir...
[Ändrat av Jonas P 2005-09-25 kl 23:47]

Re: Lite...

brook; sa:
officiell info verkar finnas, dock bara på tyska.

Christian, iom att du verkar ha lite mer info, vad är priset på S1:an?

/Anders B
Ok om jag svarar i stället? ;)

Det rekommenderade priset är 4995:- om inte jag minns helt fel. Bör komma till svenska butiker kring november / början av december.

/ Nicke

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
norppa ortovox f2 ? Telemark 2
John_T Ortovox X1 Telemark 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg