ortovox f2 ?

Tjena !

Ida kom första snön ner dinglande från himlen i åbo. Vilket gör att den nya telemark säsong e på gång... :) Då kom jag och tänka på min utrustning som står och väntar i hörnet.

Men nu funderar jag vad ni har för åsikt. Jag har nämligen en gammal men välfungerande tranciver, en ortovox f2. I vilket skede bör man byta ut den till en ny och fin ?

tacksam för svar !

-Johan

"free youre heel and youre mind will follow"

Hej min åsikt är att du inte bör byta tranciver så länge den fungerar. Det viktigaste med trancivers är att du kan använda den rätt. Ju längre du har din tranciver desto bättre lär du dig använda just den modelen och det är viktigast. Så fortsätt att öva med din tranciver så du kan just Den bäst så kommer du ha maximal säkerhet.

testa

sålänge den funkar är det väl ingen mening med att byta? om du haft den länge har du ju den viktiga fördelen att du kan handskas med din transciever.

om man av någon anledning skulle misstänka att transcievern inte funkar som den ska kan man ju testa den. låna en transciever och testa räckhåll för mottagning och sändning. man kan ju tänka sig ett större test än det vanliga man gör vid insteget till åket i vanliga fall. kanske olika temperaturer, under kläder, gräva ner djupt eller i kuperad terräng.

jonte

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
fafner Ortovox S1 Telemark 6
John_T Ortovox X1 Telemark 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg