• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Ordet - absolut fria synpunkter om allt!

I några veckor har jag aktivt deltagit seriöst för att föra ut mina budskap angående droger, föräldrars ansvar osv, se mer på http://www.utmanaren.tk.

Jag har också skrivit om mina kommande utmaningar som jag ska utföra i sommar, "min alternativa svenska klassiker" samt möjligen också "tokmannen", som är ett alternativ till "järnmannen".

I övrigt har jag delgett Er min syn på Robinson och hur mycket jag faktiskt tyckt om det programmet, trots att det egentligen är ett ganska styrt program. Jag har också startat upp ett forum om Melodifestivalen, ett forum där mitt syfte vara att väcka känslor för eller emot. Ett riktigt "skitforum" där vi inte skulle vara bättre än "Hänt i veckan-journalistiken", för kanske har vi behov av att som i Robinson och Melodifestivalen få tycka om och inte tycka om och att vi där finner gemensamma nämnare för diskussioner på arbetsplatser, i hemmet osv. Så att vi slipper prata väder och sjukdomar (gäller den lite äldre generationen dock bara, nä se inte på mig, jag är bara 55 så jag är bara en äldre tonåring).

Det där med ålder är ganska roligt för vi åldras utvändigt men inte inom oss, inte till den grad att vi bara ska ha en medelålder kring de övre 70. Se på mig skulle man likt Jan Johansen kunna skriva. Se på mig som fortfarande har fysiska krafter, barnets spontanitet och nyfikenhet att upptäcka, att göra utmaningar. Vad fyller de för funktion?

Massor, att få vara en del av livet och vara ute i naturen, röra på sig är det som ger mig mest, ger mig "kickar" av välbefinnande, ger mig en sund berusning!

Avslutningsvis vill jag tacka Er för att jag fått deltaga i lite diskussioner här på Utsidan och jag hoppas att alla av Er, ska utnyttja den största och finaste arenan för aktiviteter, Naturen, mycket idag, i morgon och alla livets dagar.

För mig återstår bara att säga att "det är måndag morgon och mitt huvud känns (inte) så tungt", som Povel sjunger i visan och att jag kanske kommer tillbaka som diskussionspartner senare i vår. Nu ska jag lägga all kraft på att mentalt och fysiskt förbereda mig för att cykla Vättern runtpå ett hjul vid Valborgshelgen, springa Göteborgsvarvet baklänges den 15 maj, paddla Vänern runt i juni och till midsommar köra Öland Runt på inlines. Kanske inte precis "tillbaka till naturen" i alla moment men som jag alltid brukar säga, det ena behöver ju inte motsäga det andra och jag har ju mitt budskap "barn och tonåringar, Sveriges viktigaste resurs, ska leva ett sunt livt fritt från droger och tobak samt senarelägga en ev alkoholdebut för att få en bra plattform att stå på för vuxenlivet"! Ursäkta mitt tjat men som nykter alkoholist, vet jag hur mycket lidande alkoholen kan skapa inte bara för den som missbrukar utan hela hans/hennes omgivning.

Ha det gott med ett aktivt och sunt friluftsliv och visst är lagom bäst men det gäller bara dem som vet vad ordet lagom betyder!
Utmanaren
http://www.utmanaren.tk
 
Fotot - Mötet

Tog ett foto då jag var ute och enhjulscyklade i förra veckan. Tyckte att det speglade "människors möte" så bra att jag la upp det på http://www.freewebs.com/roland-robinson Med möten menar jag här bl a mötet natur - civilisation - människors kreativitet (dårskap)!

Kay Pollack menar att i varje möte lär vi oss något om oss själva och det har han säkert rätt i.

Ha det gott och nu tackar jag för mig på ett tag!
Utmanaren