Tänkte få lite småtips om optik i kyla.
I dag en solig vinterdag med minus 5C. Som gjort för en promenad med kikare runt halsen och en kamera. I mitt fall en liten opticron 10*32 och en Sony Rx100 iii
Kikaren tog jag in i jackan på bröstet och fick imma på den. Min tanke var att låta den få värme men det blev mer så att fukten innanför jackan blev imma när jag väl använde den. Kameran låg i en jackficka typ stoppa händerna fick. Min tanke även där var lite kroppsvärme var bäst och det funkade bra. Hur tänker ni runt imma och batterier i kyla.
I dag en solig vinterdag med minus 5C. Som gjort för en promenad med kikare runt halsen och en kamera. I mitt fall en liten opticron 10*32 och en Sony Rx100 iii
Opticron Traveller 10x32 BGA ED
Traveller BGA ED är en ny kompakt modell med fluorithaltigt ED-glas för bästa möjliga bildåtergivning utan kromatisk aberration (färgblödning), förpackad i ett mycket greppvänligt naturgummihölje med mjukt löpande fokusering. Dioptrin sittter traditionellt på höger okular och ögonmusslorna av vri...
www.naturbutiken.se
Sony Cybershot DSC-RX100 III
Kompakt resekamera med en 20,1 megapixel sensor och kamerahus i metall.Ett ljustarkt Zeissobjektiv, 8,8-25,7/1,8-2,8 (motsvarande 24-70/1,8-2,8).Kameran har en inbyggd OLED sökare som fälls upp på ovansidan och även en 3” LCD Display som är vinklingsbar.Den stora sensorn (1”) är bakbelyst och...
www.rajalaproshop.se
Kikaren tog jag in i jackan på bröstet och fick imma på den. Min tanke var att låta den få värme men det blev mer så att fukten innanför jackan blev imma när jag väl använde den. Kameran låg i en jackficka typ stoppa händerna fick. Min tanke även där var lite kroppsvärme var bäst och det funkade bra. Hur tänker ni runt imma och batterier i kyla.