Onödiga köp..??

Bra köp

Nope, det är inget onödigt köp. Jag såg en "in action" på flugfiskemässan som användes av återförsäljaren av "Finnish Fur". Han använde den för att visa hur bra deras rävsvansar var på flugor i vattnet.

Jag köpte tre bitar av honom just pga att flugan rörde sig så läckert i vattnet. Det var ett extremt bra demonstrationsverktyg.

Det skulle vara ganska kul att prova på mina egna flugor för att se att man bundit dem riktigt bra. Dessutom kan man ju jämföra olika materials rörelse i snabbt respektive långsamt vatten.

...fast å andra sidan så är jag ju ganska glad åt fiskeprylar... ;-)

Peppe
 
Re: Bra köp

peppe_malmqvist; sa:
Nope, det är inget onödigt köp. Jag såg en "in action" på flugfiskemässan som användes av återförsäljaren av "Finnish Fur". Han använde den för att visa hur bra deras rävsvansar var på flugor i vattnet.

Fungerar alltså alldeles utmärkt för att sälja flugor/flugmaterial. Men för oss vanliga fiskare är det ju en onödig pryl, eller köpte du själva attiraljen oxå Peppe? :)
 
Inget köp

Nej jag köpte den inte... även jag har mina gränser för vilka prylar jag köper. Men den var riktigt cool!
Jag skulle hellre ha en sådan med en schysst Jock Scott än ett akvarium! :)

Peppe
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JonRoo Köp av fiskespö? Fiske 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg