Omsulning. Igen...

Omsulning av klätterskor. Igen...

Ber om ursäkt för att återigen ta upp detta redan väl diskuterade ämne. Undrar dock om någon sulat om skor där gummit på tån/insidan av skon släppt och det finns en rätt så markant glipa mellan skon och gummit? Kan tänka mig att det gör omsulning svårare eller?
 
Det beror nog en hel del på vilken sko det är. En biffigare sko klarar nog mer än t.ex. en toffla.
Har själv erfarenhet av omsulning (själva sulan), både hel- och halvsulning; lagning av randgummi på insidan av stortån och, faktiskt, byte av randgummi runt om. I det senare fallet var det en big-wallsko, som alltså är ganska biffig. Men då hade randgummit släppt från lädret på flera ställen så att skon inte såg klok ut. Efter halvsulning plus byte av randgummi blev den väldigt okej igen.
Har också lämnat in för omsulning till en rad olika ställen, och de är väldigt olika duktiga, måste jag säga. SOEscalade, som Adventurabutiken skickar till, har oftast gjort ett bra eller jättebra jobb, även om jag inte blev helt nöjd vid ett tillfälle. Samma sak med skomakaren på Slöjdgatan på Söder, fast där har det oftare hänt att jag inte blivit helt nöjd med resultatet. Bäst blev det faktiskt när jag lämnade in till en skomakare som aldrig förr sett ett par klätterskor. Jag försåg honom med gummi och förklarade vad jag ville att han skulle göra. Han gjorde ett kanonjobb, men förklarade också att han aldrig mer ville ha att göra med klätterskor eftersom han tyckte att det kladdiga gummimaterialet var fruktansvärt besvärligt att arbeta med - klibbade igen hans slipmaskiner, tydligen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
alven Omsulning av skor Sportklättring 2
Mårten K Omsulning Sportklättring 12
nicemd Rep, igen... Sportklättring 3
Ehlana provar igen om klättring Sportklättring 1
Vinter123 Klättercentret slår igen? Sportklättring 1

Liknande trådar