Olämplig artikel.

Efter att ha tänkt lite på den i mitt tycke rejält dåliga artikeln "36 timmar som gav oss blodad tand och leder som pensionärer" och dess otrevliga påhopp tycker jag faktiskt att Utsidan-crew ska ta och ta bort den och i fortsättningen läsa igenom de artiklar som släpps fram.

Vi vill väl inte framstå som korkade fjortisar allihop?

clindh

Forumvärd
Ja vid närmare genomläsning var den knappast förstasidematerial och det där personangreppet hade vi missat när vi ögnade igenom det hela, det var inte vackert. Sorry för det. Vi kör inte hårdgranskning av publicerade artiklar, inte heller redigerar vi om dem. Författaren står själv för sina ord.

Jag har tagit bort personangreppet och plockat bort den från förstasidan, men låter den ligga vara kvar i systemet - den är på något sätt ändå intressant, den berättar ändock något om dessa fjällbesökares synsätt. Man får göra sin egen bedömning.

Ah ja! Så farlig var den väl inte?

Visst var det något olämpligt uttryck som "lappjävel" och eventuellt "åldringar" samt någon olämplig svordom som säkert irriterar någon.
Men att den skulle vara så olämplig att den borde tas bort tycker jag inte.

Jag tycker snarare att borde ligga kvar som avskräckande exempel på hur man absolut INTE skall utföra en fjällvandring med toppbestigning.

//Peter

PS! Håller dock med om att det bästa var att ta bort uttrycken.

Jag satt där och funderade och funderade innan jag skrev min kommentar. Det fanns ju inga kommentarer och jag undrade ärligt om jag var ensam om att tycka att den var omogen och att deras påhopp var fel. Men till slut var det en kommentar med tanken "nåja om de andra är nu hoppar på mig och kallar mig mossig gubbe" så får de väl göra det. Men sen öppnades ju dammluckorna istället.

Håller med om språkbruket. Däremot tycker jag att det var riktigt kul att läsa på samma sätt som jag uppskattar Martin och Olof. Låt killarna göra sin grej, förhoppningsvis med lite bättre omdöme nästa gång förstås.

Senast ändrad:

clindh

Forumvärd
Som sagt - den är inte bortplockad, den finns under "Artiklar". Tog bara bort det där om "lappjävel", då just det litta uttrycker tenderar att dra mycket uppmärksamheten till sig från resten av artikeln och killarnas berättelse.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg