Offseason?

En stilla undran i väntan på första cm is.
Vad sysslar alla skridskoåkare med förutom att vänta på isens återtåg? Själv paddlar jag kajak. Idag tog sve ett os-guld, K2 1 000 m

Segla & Paddla

Jag tycker det verkar soma att minst 75% av alla långfärdsåkare paddlar kajak, och kanske 50% seglar.

Själv seglar jag Skärgårdskryssare, http://www.sk22.nu både kappsegling och semestersegling.

/Bo

Trevligt!

Vad glad man blir när det äntligen dyker upp en markör på skridsko! För min del blir det mycket cykel, men har börjat snegla åt in-lines, då mina skridskopolare föredrar det som sommarsyssla.

Cykling

Tyckte själv att det var dags att det kom något inlägg på denna sida, det har varit tyst rätt länge vid det här laget, och så hade någon tänkt samma tanke. ;-)

Off-season är det cykling som gäller, speciellt på våren-försommaren med Vätternrundan som det stora målet. Så här års är det lite mittemellansäsong, cyklingen känns inte lika kul längre och det är långt kvar till den första isen (även om den tenderar att vara på ÖIP).

Paddling kanske vore något, bra träning för överkroppen om inte annat.

Inlines ger bra träning

Denna sommar har jag börjat åka inlines lite mer kontinuerligt, och det känns som riktigt bra träning inför vintern. Om ni bor i Stockholm så prova att hänga med på onsdagsturerna med SSSKs hjulavdelning. De startar i Rålis kl 18.00 varje onsdag.

Planering

I klubbarna är det full verksamhet med planering inför säsongen. Jag har senaste veckan tillbringat nästan 20 timmar i möten.

Annars så får man stå ut med cykel, inlines, paddling, vandring etc under den stora svarta vaken.

Thure
[Ändrat av thureb 2004-09-02 kl 14:32]

Vinkling av Valtonen

Lite kul vinkel på sakernas tillstånd; jag tror också att många skridskoåkare gör något istället för, och att det inte riktigt mäter sig med vinterns aktiviteter, men det tror jag har framkommit i många svar.Dessvärre medför väl det att du inte riktigt platsar på de tunna isarna, eller skippar du mat och dryck också?

Re: Vinkling av Valtonen

lowe; sa:
Dessvärre medför väl det att du inte riktigt platsar på de tunna isarna, eller skippar du mat och dryck också?
Äh, är det så noga med vikten? En stark vilja och likaledes stark tro kan bära långt... (Med tro menar jag alltså tron på att isen skall hålla.)

Vinkling!

Med tanke på det här forumets upptagenhet av ultra-lätt och gram-hysteri, så måste jag säga att du öppnar upp för en helt ny horisont! Att åka skridsko på is är stort, att tro på isen är STÖRRE! Jag känner mig hänvisad till de klentrognas skara...

Valtonen, det är klart att man inte måste göra något jämt, bara man har kul. Nu går tiden åt till planering precis som thureb skriver. Vore kul om du boeskates
hälsade till Tjalle på Condor från mig.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg