• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Offpist...

Jag söker någon/några att åka offpist med. Spelar ingen roll vad du åker, själv åker jag bräda. Har några vaga planer på att åka till Storulvån runt april någon gång, har du lust att följa med? Eller har du kanske något bättre resmål?

Hej
Har letat med ljus och lykta efter någon som vill hänga med mig på offpiståkning. Skulle gärna vilja följa med. Vilket skäl har du att åka just till Storulån?
Själv så är jag nybörjare på att åka bräda offpist.
Har åkt så pass länge i pisterna att jag söker nya utmaningar.
Har provat på att åka offpist ett fåtal gånger. Har du åkt offpist
länge?
Mvh Alexander

Hejsan!
Vad roligt med liksinnade!
Jag har hört att det ska vara bra offpist i Storulvån, så jag tänkte att det kan vara värt att testa. Det finns en artikel i STF's tidning TURIST nummer 4 från förra året som handlade om några som var där och åkte bräda. Om man känner att man behöver bli mer sugen än man redan är så kan man läsa den. Jag har så länge jag åkt bräda, typ 6 år, sökt mig utanför pisterna. Har varit nere i Österrike en 5-6 gånger och där åkt så mycket offpist jag haft möjlighet till. Men jag har aldrig varit till ett ställe som Storulvån, som saknar både pister och liftar, och åkt bräda. Så det ska bli spännande att pröva på det nu när jag fått ihop ett litet gäng som vill följa med. Ser ut som om vi kommer åka dit vecka 13 och du är välkommen att följa med om du vill...

Storulvån, bra val

Bra val med Storulvån som start. Mycket varierande åkning med fallhöjder upp till 600 meter. Stigningen börjar direkt utanför fjällstationen. Köp den gröna kartan 192A med bra upplösning över området.

Snöskor kan ni hyra där oxå, när jag var där för 2 år sedan kostade det 60 kr per dag att hyra.

God tur
/Dag

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
madir Nybörjar-offpist i Kebnekaise!! Reskompis 0
madir Nybörjar-offpist i Cham! Reskompis 3
Offpist i Fernie i mars Reskompis 3
LuisFigo Offpist i Abisko Reskompis 0

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg