Min långa sjukdom (trafikolycka 12/2, stabil bäckenfaktur bl a)
har lett till att en muskel i rumpan, på vänster sida, tillbakabildats. Nu övar jag sen den 26/3
upp den
- de enda riktigt konditionskrävande av mina många rehabövningar -
går mycket, cyklar ute eller fortsätter innecykel. Jag räknar med att kunna genomföra en låglandsvandring i mitten av maj. Det tror även min sjukgymnast.
Syfte, t ex, att testa utrustning, men också att vänja mig att sova i tält; min förstelnade vänsterarm (armbågsfraktur) tycks göra favoritställningarna problematiska.
Alltefter hälsa och håg ser jag två klara alternativ:
1) Östgötaleden Boxholm-Omberg, tre dagar; där har jag rätt god överblick.
(förra våren gick jag Ulrika-Boxholm, så detta är ett slags fortsättning).
2) Sörmlandsleden Stavjö (eg. Kolmårdens station)-Katrineholm, 4-5 dagar.
Ser ut att ha mycket sjöar. Vill naturligtvis ha läger nära vatten, för mat, dryck och hygien. Vill bära högst två liter, kan rena eller filtrera, men kan inte tänka mig att koka vatten. Vatten också viktigt estetiskt värde. Nån som känner till denna sträcka? Tips, råd, saker att tänka på?
PS: evt. felande t,e,r beror på att min vänsterhand är försvagad efter olyckan.
har lett till att en muskel i rumpan, på vänster sida, tillbakabildats. Nu övar jag sen den 26/3
upp den
- de enda riktigt konditionskrävande av mina många rehabövningar -
går mycket, cyklar ute eller fortsätter innecykel. Jag räknar med att kunna genomföra en låglandsvandring i mitten av maj. Det tror även min sjukgymnast.
Syfte, t ex, att testa utrustning, men också att vänja mig att sova i tält; min förstelnade vänsterarm (armbågsfraktur) tycks göra favoritställningarna problematiska.
Alltefter hälsa och håg ser jag två klara alternativ:
1) Östgötaleden Boxholm-Omberg, tre dagar; där har jag rätt god överblick.
(förra våren gick jag Ulrika-Boxholm, så detta är ett slags fortsättning).
2) Sörmlandsleden Stavjö (eg. Kolmårdens station)-Katrineholm, 4-5 dagar.
Ser ut att ha mycket sjöar. Vill naturligtvis ha läger nära vatten, för mat, dryck och hygien. Vill bära högst två liter, kan rena eller filtrera, men kan inte tänka mig att koka vatten. Vatten också viktigt estetiskt värde. Nån som känner till denna sträcka? Tips, råd, saker att tänka på?
PS: evt. felande t,e,r beror på att min vänsterhand är försvagad efter olyckan.