Östersund?

Hej!

I jul åker jag upp till Jämtland. Vill verkligen klättra då. Är det nån som vet om det finns någon inomhusklättring där? Typ Åre eller östersund?

/Jenny

I Östersund finns det skoj inomhusklättring i C-hallen, vid sporthallen. Du bör kanske ringa och kolla om de har öppet och eventuellt boka en tid, jag tror det kostar 40 kr/tim (klättringen är utan rep och med tjockmattor under). Östersunds klätterklubb är säkert behjälplig (kommer dock inte på deras hemsidesadress sådär på rak arm)

Utenicke, som gärna skulle vara i Östersund för jämnan.

Re: Adresser

Vad jag är ute efter är att få träna lite runt jul. Är det öppet någonstans i Jämtland? Finns det någon inomhusvägg? Nån som känner för att klättra med mig?

Hämtat från ÖKK´s hemsida:

Det finns 2 inomhusväggar i Östersund, Sporthallens C-hall och "Östman".

Väggen i C-hallen är på ca 225 m2, den består av: flera överhäng i olika vinklar, en campus board, några lodräta väggar och en vägg med justerbar lutning. På dessa väggar sitter ca 2000 grepp.

Träningstider i C-hallen
Måndagar 17.00 - 20.00
Tisdagar 19.00 - 22.00
Onsdagar 20.00 - 22.00
Torsdagar Ledarledd träning för barn över 5 år. 19.00 - 20.00
Fredagar 18.00 - 21.00

"Östman"
Här finns det inga fasta träningstider utan för att träna här måste du kontakta: Per Dahl tel. 063 - 137386 eller Gudmund Söderin tel. 063 - 516663.

Enligt hemsidan måste du vara medlem i klubben för att klättra här, men det kanske går att ordna om det bara rör sig om en vecka. Försök kontakta någon av personerna ovan, de kanske kan hjälpa dig?

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg