Östersjövatten

Alltid undrat! Dricker folk östersjövatten? Eller kokar gröt på det, kanske pastan, riset, potatisen? På ställen där det inte är så salt borde promillehalten salt vara så pass låg att det inte är skadligt. Att man ska drabbas av uttorkning vid dessa områden borde vara klart obegripligt.
Vad anser ni andra som intresserar er i frågan?

Till matlagning absolut.
Om mitt medhavda färskvatten tar slut så kan jag väl till nöds dricka ur Östersjön om jag befinner mig en bit ut från städer, avlopp och småbåtshamnar.
Fast kanske hellre en öl...

Om det skulle varit farligt hade jag varit död för snart 30 år sen, då hade jag inget annat vatten 6 månader om året. Jag har aldrig med en droppe vatten, jag paddlar ju för sjutton i drickat och vad är då naturligare än att bara ta öskaret och ta sig en slurk när jag blir törstig.

Bara en varning, koka inte te på östersjövattnet för det smakar fan rent ut sagt.

Apelsinsaft tar bort saltsmaken, och blåbärssoppa, varma koppen, ja öht. pulversoppor om nu nån är känslig för smaken.

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg