öl mage bytes

Haj alla starka! Börjar få lite panik nu. Är 23 år,176 lång, 80kg. Morgon promenerar ca 75 min innan frukosten 6 dagar i veckan och styrketränar 3ggr i veckan. Följer gi(sjukt trött på det) just nu och har ett kalori underskott på mellen 300-800kcal per dag.

Har tunna armar och har en öl/gravid? mage. Håller på med både bantning och styrketräning på samma gång vilket man inte ska har jag fattat nu. Men för att få i sig ett kaloriöverskott så måste jag äta betydligt mer än vad jag gör just nu. Hur ska det gå till? Är propp mätt hela dagen tycker jag. Det känns ju även som att hela energi överskottet kommer att sätta sig på magen som det gjorde innan jag började banta och då ser man ju ännu lustigare ut! Ska jag istället sluta med morgon promenaderna och joggningen och bli mindre aktiv så att jag i princip bara såsar i soffan och kör ett styrkepass om dagen?

Då skulle jag hamna på ett kalori överskott. Äre så sjuk trött på öl magen som suttit som en parasit på mej i 23 år och pinnarna som lite fräckt betecknas som armar

sammanfattning: Vill få mer muskler på överkroppen men är samtidigt rädd för att överskott kalorierna jag måste äta hamnar på magen och gör mej ännu gravidare. finns det lösningar på det här?????????

Eller finns det någon steroid som möjliggör att man ökar muskelmassan samtidigt som man minskar i fett?
 
skummizz; sa:
Eller finns det någon steroid som möjliggör att man ökar muskelmassan samtidigt som man minskar i fett?

Säkert. Tyvärr blir du dum i huvudet av den också...nej vänta.. du är redan dum i huvudet om du tar den...

Sluta ät för lite. Fortsätta promenera och styrketräna. Hav tålamod. Fuska inte.
 
Fettmotorn är en långsam rackare och du måste ha tålamod med att den är det. Om du äter tillräckligt, tränar mellanvåningen 2 ggr per dygn och styrketränar några ggr/vecka samt går varje dag. Kan du utveckla muskler om du äter komplett! Det är alldeles för mycket kurtänkade och för lite sunt förnuft. Se till att må bra och glöm inte att ha lite kul. Träning och figur är inte allt....

Go tur
 
Det är svårt att bygga muslkler och gå ned samtidigt då det inte är optimalt.

Men fortsätter du så där så borde det går bra i längden. Gi tjafset kan du skippa. Du kan även minska kalorintaget ytterligare. Ät mycket protetiner. Det mättar bäst kontra energinnehåll.
 
Framförallt tycker jag du ska ta ett djupt andetag o...slappna av. Har du sett ut som du gör i 23 år dör du inte av att se ut så ett tag till medans du ändrar din livsstil. Du verkar ha bråttom, bråttom.... Skippa dieten, hitta roliga träningsformer. Vistas mer på utsidan, kanske?
 
Vad jag diskuterat med en ganska insatt biomedicinare i området träning så är det fysiologiskt omöjligt att bygga muskler och gå ned i vikt samtidigt, så jag skulle nog satsa på att träna för att gå ned i vikt och sen bygga upp muskelmassan.

Mvh Magnus
 
Att banta och tokträna samtidigt skulle jag (utan medicinsk eller psykologisk examen) vilja beteckna som en störning.

Lägg samma energi på att skaffa dig en hållbar kosthållning, en hållbar motion och en hållbar självbild istället.

Kroppen är ingen fiende som ska motarbetas och formas.
 
Viktförändring = (energiintag) - (energiuttag)

Utgå från en situation där en individ inte tränar och där denne går upp i vikt om inte beteendet förändras.

Huruvida denne väljer att minska energiintaget och hålla ett konstant uttag för att åstadkomma en negativ viktförändring (bantning), eller att öka energiuttaget med bibehållet intag (träningsinducerad viktminskning), torde vara egalt ur viktminsknings-synpunkt, likaså kombinationer av minskade intag och ökade uttag.

Så, vad är problemet?
 
skummizz; sa:
Är 23 år....

Äre så sjuk trött på öl magen som suttit som en parasit på mej i 23 år och pinnarna som lite fräckt betecknas som armar

Hmm, om du har haft öl/gravid mage och tunna armar sen du föddes kanske det inte enbart har med hur mycket du äter att göra. Har du kollat om du har någon form av matallergi? Gluten och laktos kan båda ge uppspänd mage.......Du kanske helt enkelt inte tillgodogör dig den näring du stoppar i dig.....

Den tanken fick jag när jag läste ditt inlägg. Lycka till.

Sofia