Ober Gabelhorn, Arbengrat

Hej

Har någon varit på Ober Gabelhorn och klättrat Arbengrat ned (eller upp), jag undrar mest om Arben ridge som kan ses i gult här; http://www.summitpost.org/images/original/454809.JPG
Är det svårt att hitta vart man ska lämna ridgen och rappel ner, vi kommer klättra berget i helgen om vädret tillåter och jag har svårt att hitta information.

(ursäkta svensk engelskan, jag använder inte svenska så mycket nummer och jag använder antingen engelska eller franska när jag klättra)

mvh

Vilket vackert berg! Det kan bli en kanontur om du får samma väder som på bilden.

Tyvärr har jag inte den information du söker men det finns en nyutgiven förare från den schweiziska alpklubben som borde innehålla det du behöver. Den borde gå att få tag på i Zermatt, dock är den på tyska.

Lycka till!

Staffan E

Vilket vackert berg! Det kan bli en kanontur om du får samma väder som på bilden.

Tyvärr har jag inte den information du söker men det finns en nyutgiven förare från den schweiziska alpklubben som borde innehålla det du behöver. Den borde gå att få tag på i Zermatt, dock är den på tyska.

Lycka till!

Staffan E
Jepp, vi hoppas på bra väder, just nu är vädret här i scheize riktigt dåligt, men helgen se bra ut.

Tack för tipset jag ska se om jag kan hitta den, lite pinsamt då jag är aktiv i den schweiziska alpinaklubben....

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg