Guest
Gäst
Jag har noterat -och irriterat mig på- att många sk friluftsprodukter har en förgsättning som gör att de inte skall synas i terränglådan. Det finns många exempel, tex Sandviks lilla fältsåg "Laplander", vilken är en mycket bra sak att ha med sig. Den variant som har ett blad med en korrosionsskyddande/friktionsnedsättande beläggning finns bara i färgsättningen svart/oliv, såvitt jag vet. Jag kan tänka mig två förklaringar; den första skulle vara att man från tillverkarens sida vill att färgsättningen skall leda till följande association: Kamoflage - militär tillämpning - tuffa tag - god kvalitet - måste ha! Min andra förklaring är litet mer konspiratorisk: En förträfflig produkt att användas i naturen tillverkas med en sådan färgsättning att man efter att ha använt den några gånger, och funnit den oumbärlig, skall tappa bort den och köpa en ny.
Finns det någon på forumet som tycker att den finns fördelar med att utrustningen inte syns i skogen? Jägare? Riskerar ni att villebrådet upptäcker er om ni har en orange såg/vattenflaska/ficklampa/yxa/annat?
Tillverkare: Vad är syftet?
Är det bara jag som stör mig på detta?
Finns det någon på forumet som tycker att den finns fördelar med att utrustningen inte syns i skogen? Jägare? Riskerar ni att villebrådet upptäcker er om ni har en orange såg/vattenflaska/ficklampa/yxa/annat?
Tillverkare: Vad är syftet?
Är det bara jag som stör mig på detta?