• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Nytt utomhusprogram på SVT?

Är det någon som såg puffen/trailern för ett kommande utiskogenprogram på SVT igår.
Inslaget började med en eld med en PET-flaska i. Killen som sitter bredvid förklarar varför det inte smälter och säger något i stil med "har du också utiskogentips, maila in dem till oss".

Jag såg snutten men jag kommer inte ihåg vad programmet heter, är det någon annan som såg det?
 
Programsnutten visades på måndag kväll i SVT1 eller SVT2 och var knappt minuten långt.

Var inte killen vid brasan Andre som varit programledare/guide för barnen i expedition vildmark? Jag tolkade det som en ny säsong av nämda program men det var kanske en för hastig slutsats.

/Patrik, som ibland blir lite avis på barnens äventyr
 
Är det någon som såg puffen/trailern för ett kommande utiskogenprogram på SVT igår.
Inslaget började med en eld med en PET-flaska i. Killen som sitter bredvid förklarar varför det inte smälter och säger något i stil med "har du också utiskogentips, maila in dem till oss".

Jag såg snutten men jag kommer inte ihåg vad programmet heter, är det någon annan som såg det?
Det kan vara Expedition Vildmark du såg trailern på. Nyinspelade avsnitt kommer att sändas under hösten 2008.
http://www.stromsund.se/2127.html
 
Jag måste erkänna att jag brukar kolla på Expedition Vildmark, i brist på liknande vuxenprogram. Vanliga naturprogram är ofta för dokumentära för att vara intressanta, och de rena jakt-och-fiske-programmen är tråkiga.

För att inte tala om Naturnollorna. Förstår inte hur de tänkt sig att det skulle inspirera till mera friluftsliv?
Tittar oxå på Exp Vildmark, men jag har ett svepskäl. Ser det med mina barn och som ansvarsfull förälder måste man ju ha lite koll på vad de ser på tv. Right?

AV