Är ute efter ett tält, enbart för kajaking i skärgård, möjligtvis camping i fjäll, men ingen vandring eller så.
Jag har ganska bestämda krav och har tittat på marknaden ett bra tag. Men jag har tid, för det är inte aktuellt förrän till våren.
Krav:
1)Absolut självstagande, inga lösa absider som skall fästas med pinnar.
2) Bredden på innertältet skall vara minst 160 cm.
3) Tältet skall ha 2 ingångar med absid, som gärna får vara rymlig
4) Inner och yttertält skall resas tillsammans. ev. kan man resa innertältet efteråt inne i yttertältet.
5) Höjden i innertältet får gärna vara 110 cm eller mer.
6) Vikten kanske inte är avgörande, men packvolymen skall vara måttlig.
Jag har kollat mycket på Ferrino, men dom har svagheten att innertältet reses först, annars verkar dom vara mycket bra. Jag har även kollat ett flertal andra märken, men skulle gärna ha second opinions från er.
Har sedan många år ett Fjällräven Domer III, som dock inte har idealiska absider och som nu börjat läcka både här och där.
Välkomna med synpunkter!
C.
Jag har ganska bestämda krav och har tittat på marknaden ett bra tag. Men jag har tid, för det är inte aktuellt förrän till våren.
Krav:
1)Absolut självstagande, inga lösa absider som skall fästas med pinnar.
2) Bredden på innertältet skall vara minst 160 cm.
3) Tältet skall ha 2 ingångar med absid, som gärna får vara rymlig
4) Inner och yttertält skall resas tillsammans. ev. kan man resa innertältet efteråt inne i yttertältet.
5) Höjden i innertältet får gärna vara 110 cm eller mer.
6) Vikten kanske inte är avgörande, men packvolymen skall vara måttlig.
Jag har kollat mycket på Ferrino, men dom har svagheten att innertältet reses först, annars verkar dom vara mycket bra. Jag har även kollat ett flertal andra märken, men skulle gärna ha second opinions från er.
Har sedan många år ett Fjällräven Domer III, som dock inte har idealiska absider och som nu börjat läcka både här och där.
Välkomna med synpunkter!
C.