Stötte på Stadiums löshälspaket "Everest" och kunde inte motstå att köpa ett till sonen Ivar. Prisvärt med 1299 kr för skridskor 48 cm och Salomon SNS-bindning "Skate" samt en bra Salomon skidsko (Inte lika bra som Alfa Hafjell för promenad. Alfa Hafjell har tyvärr slutat tillverkas). Plats för att borra nya hål och sidoförskjuta skenan. Passade också på att korta skridskorna till ca 44 cm med Volframkarbidbågfilbladet som jag tidigare köpt på Clas i sjön. Kapade av onödigt aluminium i plattan med ett vanligt bågfilblad också.
Nu kanske Ivar 9 år har bättre skridskor än pappa!? Stadiums långfärdsskridskor kom förra året och produceras någonstans i Fjärran Östern. Ser OK ut beträffande kurva och materialval. Kändes lika svåra att såga i som Skyllermarks men vi får se om även denna gång snålheten bedragit visheten. Kan hur som helst tipsa om detta paket för den som vill testa löshäl respektive att sidoförskjuta bindningen. Glöm inte glappbegränsare!
Jag får återkomma med recension sedan Ivar och jag testat skridskorna.
Thure
Nu kanske Ivar 9 år har bättre skridskor än pappa!? Stadiums långfärdsskridskor kom förra året och produceras någonstans i Fjärran Östern. Ser OK ut beträffande kurva och materialval. Kändes lika svåra att såga i som Skyllermarks men vi får se om även denna gång snålheten bedragit visheten. Kan hur som helst tipsa om detta paket för den som vill testa löshäl respektive att sidoförskjuta bindningen. Glöm inte glappbegränsare!
Jag får återkomma med recension sedan Ivar och jag testat skridskorna.
Thure