Under en färd öster om Gräsö (Uppland) i helgen lossnade den främre delen på min SNS X-Adventure bindning. Den bakre delen inkl de genomgående bultarna satt kvar. Efter tips från andra åkare med samma typ av bindning har jag säkrat alla muttrarna på mina skridskor med blå Loctite. Som tur var hade jag med mig en extra skridsko så jag behövde inte avbryta färden. Infästningen ner i profilen för den främre skruven var helt gängpaj men inte själva skruven.
Jag har uppmärksammat att Lundhags har bytt till Rottefella från Salomon. Hur stor skillnad är det på Rottefella och Salomons bindningsinfästningar? Kan man byta till Rottefella utan att behöva borra massor av nya hål? Passar mina mina Lundhags XA-Pro kängor till Rottefella?
Jag har uppmärksammat att Lundhags har bytt till Rottefella från Salomon. Hur stor skillnad är det på Rottefella och Salomons bindningsinfästningar? Kan man byta till Rottefella utan att behöva borra massor av nya hål? Passar mina mina Lundhags XA-Pro kängor till Rottefella?