• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Nykter som en kastrull

Som en kontrast till flanells lysande tråd "full som en kastrull" kommer här motsatsen. Sovit 6 timmar och vaknade precis av mig själv, steg upp ur sängen med ett språng och ska steka lite omelett med bacon och kantareller och dricka en kanna kaffe. Sen ska jag skynda mig ut i skogen och försöka fånga lite sjysst ljus på både sensor, film och papper, med tillhörande långpromenad. Sen har man en hel dag på sig att inte göra ett jävla dugg. Läsa någon bok och några artiklar, skriva ett brev till någon släkting som äcklar en, ignorera valpsykosen, skratta åt alla bakfulla miffon som ser ut som folkhemszombies, ahh vara pigg och fräsch på nationella balfylle dagen, sjukt skönt. Blir nog ett tungt pass knäböj också kanske. Eller så planerar jag in det bara för att ställa in det, sicken frihet!

Finns så jäkla mycket som slår en n rejäl fylla med tillhörande upptåg på stan en lördagskväll!
 
ser att du fått lite dåligt med kommentarer i din tråd så jag ska i alla fall bjussa på en. :)

vaknar man av sig själv, mitt i natten och har så svårt att somna om är väl behovet av något nervlugnande helt uppenbart...!?

närå, tjut inte, jag håller med dig. personligen tycker jag det är i kontrasterna livet glänser till. att varje söndag masa sig ur sängen 04:00 skulle i längden upplevas som ett monotomt jobb, för att inte tala om hur enformigt och destruktivt det skulle vara att ramla hem stup-full helgkväll efter helgkväll.

men att någon gång per sommar ge sig själv chansen till en riktig blecka på stan ser jag inte direkt som nåt problem. tvärtom jag minns dom tillfällena med lika stor förtjusning som dom gånger man tagit sig upp och ut innan solen gått upp.

hälsar flanell, nu inne på sin åttonde halt nyktra dag i rad!