Nyhetstips+ spridning av forskning?

Hej!

Jag är nyfiken hur man bäst skickar in nyhetstips till "Pressklipp" på förstasidan. I mitt jobb har jag bra koll på den del av friluftslivet som sker på papper (forskning, litteratur, politik med mera) och som kanske kan vara intressant för utsidans medlemmar. Finns någon ansvarig person man kan maila tips?

Jag arbetar som informatör för ett forskningsprogram som forskar om friluftslivet. Mycket av det vi arbetar med kan vara intressant för Utsidans besökare, men jag är osäker på om jag får lägga ut information om detta, eller om det räknas som reklam? Verksamheten är skattefinansierad och icke kommersiell. Forskningsresultaten tillgängliga gratis, och min uppgift är bland annat att skapa nytta av resultaten genom att sprioda dessa.

Summa summarum blir att jag både vill sprida "vår" forskning om möjligt, men också söker tips om hur man förmedlar andra intressanta nyheter.

mvh

Anders

kan du inte bara lägga in de länkar du vill delge med lite sammanfattning i denna tråd? vore topp för en samlare som mig (men som allt för ofta samlar på många ställen)
:)

BZ/

Personligen

skulle jag gärna läsa sådana rapporter. Avsändaren måste förstås framgå. Hur man väljer att offentliggöra/publicera bör Utsidan fundera på.

Tycker att det vore vettigt med ett forum typ Forum forskningsrapporter friluftsliv etc där de som läser kan kommentera. Kanske skall ursprungsnotiserna också läggas in i forumet med länk till Etour ungefär som Fjäderlättarna gör.

Notiserna med ingress på förstasidan uppfattar jag som Utsidans redaktions område, lite känsligt att någon med ett egenintresse klampar in där.

Thure

clindh

Forumvärd
I Medlems-kolumnen här till höger hittar du en länk till "Skrivbordet" - där medlemmar kan skriva artiklar och annat. Pressklipp är för nuvarande bara RSS-flöden vi läser in löpande, och lägger ut de som vi tycker verkar intressanta - men det går bara att skriva in sådana manuellt också och lämna som Förslag till oss.