Nybörjarkit

I Medelhavet

Och söderöver behöver du en hyfsat ljustät långärmad skjorta, annars leder snorkling till stora obehag. Paket ser OK ut men är det ett sekunda-reapaket? Man får alltid vad man själv väljer!

Go tur

prova masken och se till att den passar ordentligt annars så är det ett dåligt köp, sätt på masken utan nackrem och håll andan med näsan, masken skall då sitta kvarutan att trilla av och ingen luft skall passera in i masken..

Bra prylar för semestern

Jag har köpt deras billigaste Sprint-fenor och en "dry-snorkel" (med ventil för snabb vattentömmning) och simmat omkring med i sommar i Bohuslän. Jag hade en hyfsad mask sedan tidigare (Mares). Sakerna funkar bra för semesterbruk och är så billiga att man kan uppdatera om man är kräsen, behåll de gamla prylarna för att kunna låna ut!

Kolla bara masken först så att den är tät (dvs passar dig, se Patrics tips). Min mask är inte det längre men det beror på att jag numera har skägg;)

Jag undrar om inte fenorna är ngn specialtyp med hälrem. Om inte annat kan dom nog vara tyngre än en billig modell och det vill man inte alltid släpa på till stranden!

/Andreas
[Ändrat av ekis 2006-08-21 kl 10:20]

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg