Då...
ska vi se...i denna
tråd fablar jag på (som vanligt...) om TM:ex och TM22 (verkar vara många i Luleå som funderar på 7tm, undrar varför
)
Jag
vet inte om TM:ex är overkill för dig, men jag skulle inte rekommendera dem till en nybörjare...som jag skrev till Johan (tråden länkad ovan) så måste man stå på ganska mycket med TM:ex, samt att de inte är lämpade att försöka sig på kortsväng.
Beta TM22 är samma sak som TM22 (som i sin tur är i princip samma skida som 9.22) att det ibland står Beta...eller rent utav BETA, har att göra med profilen på skidan att göra
.
275€ låter som ett bra pris, men om du nu är Lulebo så skulle jag lugna ned mig till hösten och gå och skamma på ett par på Team Sportia (vid Kvantum) eller på Hägglunds. Årets modell av TM22 ser annorlunda ut, så att handlarna vill säkert bli av med sina himmelsblåa lagg.
Jag skulle prata med...ehhh...vad är det nu han heter...tror att det är Magnus, på Team Sportia. Han har monterat minst två par 7tm (två av mina tre par
) och tror att det kostade 150-200 kr...fast jag köpte skidorna där samtidigt så att det bidde gratis för mig
.
1999 på raskens, undrar om det är med plattor och bromspaket...hur som haver så kostar det 199€ (+ lite frakt) för hela klabbet utom Climbing Bars på
TB och jag tror att det är svårt att slå det priset, jag har köpt ett av mina par där.
De nya Tension Strapsen har hållit bra för mig (f*n också om hade de inte gjort det !), men de första som kom ut sög, men det har de ordnat. Dock så är det förståss bra att ha ett par i reserv, det finns faktiskt tillfällen då de ska/bör gå av...
Som jag skrev till Johan (tror jag iaf) så kommer det mest troligt att ske lite förändringar med årets modell, så det kan vara läge att avvakta.
Hmmm, börjar nästan att fundera på om jag ska ta å kursa iväg mina TM24 med 7tm...nåväl erbjudandet jag erbjöd Johan erbjuder jag dig med, om vi träffas i Måttsund så kan du ju prova nåt av mina par, eller kanske rent utav om du skall ta å gå Friluftsfrämjandets telisskola, då lär vi nog ses !
Hoppas att det klarnade upp lite, och slutligen så tycker jag att du skall avvakta med TM:ex, men det är ju bara min åsikt.
/Anders "ännu-mer-skid-sugen" B
[Ändrat av brook 2003-08-18 kl 19:45]