Hade tänkt att mot slutet av sommaren/början på hösten ge mig ut till fjälls med min son som är 11 samt en arbetskamrat och hans son.
Vi skall vara bort bara över en helg, så det är ingen vildmarksexpediton på 6 månader vi skall ut på.
Däremot är det friluftslivet vi vill åt, dvs inga övernattningsstugor eller elektriska spisar.
Det är stormkök, tält och uträtta behov i det fria som gäller.
Är helt ny på detta område och vill ha lite tips på vad man bör tänka på och tips på vart man kan gå.
Min första fundering var Fulufjället.
Men delar av det är visst nationalpark/naturvårdsområde. Vart vänder man sig för att få reda på vart man kan gå utan att trampa fel? Eller slå upp tältet där man inte får?
Skulle i första hand ha lite tips kring Fulufjället.
I andra hand tips på alternativa fjäll man kan vandra i.
För om jag har fattat rätt så får man inte tälta i naturvårdsområden.
Vi skall vara bort bara över en helg, så det är ingen vildmarksexpediton på 6 månader vi skall ut på.
Däremot är det friluftslivet vi vill åt, dvs inga övernattningsstugor eller elektriska spisar.
Det är stormkök, tält och uträtta behov i det fria som gäller.
Är helt ny på detta område och vill ha lite tips på vad man bör tänka på och tips på vart man kan gå.
Min första fundering var Fulufjället.
Men delar av det är visst nationalpark/naturvårdsområde. Vart vänder man sig för att få reda på vart man kan gå utan att trampa fel? Eller slå upp tältet där man inte får?
Skulle i första hand ha lite tips kring Fulufjället.
I andra hand tips på alternativa fjäll man kan vandra i.
För om jag har fattat rätt så får man inte tälta i naturvårdsområden.