Vilka förutfattade meningar! För det måste det väl vara, eller äger du en point som du är missnöjd med. Isåfall kan du väl redogöra för dina erfarenheter och komma med lite konstruktiv kritik!
Jag antar att det är som med bilar och allt annat, att man blir hemmablind, men jag vill ändå påstå att Points kajaker är väldigt mycket kajak för pengarna! Jag har paddlat min point K1R i tre år nu och är väldigt nöjd. Den har mkt bra finish och alla detaljer är välgjorda och gedigna. Paddlinsegenskaperna är ypperliga enl min erfarenhet. Slagtålig är den också kan jag intyga efter en hel del intressanta äventyr!
Nackdelarna är att akterpartiet har lite för hög överbyggnad, vilket gör den svårrollad, men inte omöjlig. Sen har pedalsystemet till rodret en del att önska i forma av bättre utförande, men dom fungerar bra. Sen saknar även min kajak fotstöd. Jag antar att det är för att jag har roder, och vet inte hur modellen med skädda är konstruerad.
Så i det stora hela är jag mkt nöjd och min kajak har absolut inga kvalitetsproblem. Så de så!
Fredrik