På gårdagens Mälartur fanns dessa att beskåda. (Utdrag hur färdrapport)
Intressantaste utrustningdetaljen var Andreas för dagen helt nya klappskridskor Maple "Blizzard" som han försett med en kopplingsdel i aluminium till Bontskor i kolfiber och läder. På bägge sidor om den längsgående "klappbalken" (ungefär som övre delen av chassit till rullskridskor) som sitter under skon , finns under framfoten påklistrade gummisulor ungefär som på en Salomon BC-sko. Under hälen en fyrkantig aluminiumprofil med gummiklack vari "klappbalken" är instoppad. Motsvarande främre bulten på rullskridskor sitter ett annat beslag som håller "klappbalken". Andreas gick riktigt hyggligt på land med skorna men han har som cykelbud tränat att gå i skor med styva sulor. Kostnaden för denna första prototyp inklusive skomakare och mekanisk verkstad blev 5,5 kkr. Delarna förmodligen köpta på Velocity se http://www.velocity.se/html/isskridsko.htm
Intressantaste utrustningdetaljen var Andreas för dagen helt nya klappskridskor Maple "Blizzard" som han försett med en kopplingsdel i aluminium till Bontskor i kolfiber och läder. På bägge sidor om den längsgående "klappbalken" (ungefär som övre delen av chassit till rullskridskor) som sitter under skon , finns under framfoten påklistrade gummisulor ungefär som på en Salomon BC-sko. Under hälen en fyrkantig aluminiumprofil med gummiklack vari "klappbalken" är instoppad. Motsvarande främre bulten på rullskridskor sitter ett annat beslag som håller "klappbalken". Andreas gick riktigt hyggligt på land med skorna men han har som cykelbud tränat att gå i skor med styva sulor. Kostnaden för denna första prototyp inklusive skomakare och mekanisk verkstad blev 5,5 kkr. Delarna förmodligen köpta på Velocity se http://www.velocity.se/html/isskridsko.htm