Nya Exos 58

Hej!

Jag köpte en Exos 58 lite på chans eftersom så många rekommenderar den. Jag upplever det dock som att bärremmarna trycker på nacken/halsen vilket inte alls är bekvämt.
Är det någon annan som kände av samma sak men som tycker att problemet försvunnit efter användning? Jag har för mig att jag läst att remmarna ska forma sig efter bäraren men hittar ingen info på ospreys nya hemsida...

Hej!

Jag köpte en Exos 58 lite på chans eftersom så många rekommenderar den. Jag upplever det dock som att bärremmarna trycker på nacken/halsen vilket inte alls är bekvämt.
Är det någon annan som kände av samma sak men som tycker att problemet försvunnit efter användning? Jag har för mig att jag läst att remmarna ska forma sig efter bäraren men hittar ingen info på ospreys nya hemsida...

Jag har iofs ingen Exos men har en Kestrel som jag haft en hel del problem med. Den trycker på nacken/halsen så att jag får sprängande huvudvärk efter en dag eller två så snart det är mer än 5-6 kg i ryggan.

Efter väldans massa försök med olika inställningar och varianter har jag kommit fram till att jag fått en ryggsäck i för stor modell - det blir lite mindre besvär när jag ställer in den på absolut kortaste inställningen. Osäker på om det går att justera på Exos? Men kan vara värt att kolla om det blir bättre om du får axelremmarna att hamna lite längre ut från nacken på något sätt.

Ja det är möjligt! Jag köpte en L, dvs den med längst rygglängd eftersom jag är 193 cm och antog att det skulle passa bäst. Men det kanske är värt att prova en mindre.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg