Ny i Linköping

Hej alla ni som bor i och utanför Linköping eller bott här! Är sedan ett tag Linköpingsbo. Jag har redan upptäckt staden , delar av det iallafall. Nu vill jag lära känna omnejden lite bättre, gärna innan höstmörkret kryper allt för nära. Jag är en glad amatör av det mesta - en gladmedelmåtta. Jag tycker om att paddla kajak, vandra, klättra och gör detta i hyfsat bra iallafall... men var hittar jag bra ställen?

Tackar för svar!
/Karin

Hej Karin!

Om du har lust att träffa lite nya människor och se dig om i Kolmårdenskogarna så kommer vi att ha en hösttur sista helgen i september, link här: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=45460

Vi är några stycken som brukar paddla ibland eller hitta på andra saker. Nästa aktivitet är att klättra vid Ågelsjön helgen 15/16 september. Hör av dig om du har lust att hänga med!

Mvh,
Calle

Rikligt utbud

Hej Karin,
Grattis till ett bra val av stad, Linköping har mycket att erbjuda i närområdet. Här följer några tips för dina intressekategorier:

Paddling. Bara att sjösätta i Stångån vid lämplig sluss och utforska de många fina sjöarna, Ärlången, Rängen och Järnlunden (glöm Roxen tycker jag). Sjösätter du vid Slattefors sluss passerar du klätterklippan i Slattefors efter ca 300m. Den har bultade leder i olika svårighetsgrader. Fortsätter du Ärlången ner till Grebo har du fin klättring i södra änden vid Solvik. Linköpingsklätterklubb har förare på sin hemsida.

Linköping ligger bara 1 timmes bilresa från Tyrislöt som kan erbjuda väldigt fin paddling i St:Annas skärgård. De finns flera bra Artiklar och reseberättelser om detta på Utsidan.