Ny butikskedja i Stockholmsområdet - "Go"

Raketsport-gruppen som äger 13 av 21 Intersportbutiker i Stockholmsområdet har brutit sig ur och ska starta en konkurrerande kedja vid namn Go.
De säljer nu ut hela butikssortimentet (värt att fynda!) men kommer inte lansera det nya varumärket förrän i höst.

http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=61748

Tydligen tyckte Raketsport att Intersport hade för många egna varumärken som bara råddade till det för konsumenterna. De säger att de ska "differentiera sig genom att ta in fler välkända varumärken, men också fler nischvarumärken.". Låter inte helt ospännande, men man får hoppas att de inte tar in samma varumärken som alla andra på friluftssidan.

Så vad kommer det här innebära? Gissning:

Trevligt scenario:
bättre sortiment, fler spännande varumärken, kunnigare personal, lägre priser i hela stan pga konkurrensen.

Mindre trevligt scenario:
Naturkompaniet plus träningskläder, sneakers och personal som berättar att skillnaden mellan två helt olika sovsäckar är färgen*.

*Självupplevt på Intersport Drottninggatan
[Ändrat av Nordesjö 2006-01-09 kl 14:55]

Nordesjö; sa:
Mindre trevligt scenario:
Naturkompaniet plus träningskläder, sneakers och personal som berättar att skillnaden mellan två helt olika sovsäckar är färgen*.

*Självupplevt på Intersport Drottninggatan
[Ändrat av Nordesjö 2006-01-09 kl 14:55]

Jag har en gång frågat efter The Soundtrack Of Our Lives nya platta på Åhléns i Luleå...fick svar att jag skulle leta bland filmmusiken :)

Raketsport är väl di därna på Götgatan med rätt konventionell inriktning mot sport, fritid och fjortis-streetwear? Lär väl knappast sticka ut som särskilt nyskapande eller spännande för hard-core friluftsjunkies?

bates-motel.jpg

Tacka vet jag Batesground!

öringen; sa:
Jag har en gång frågat efter The Soundtrack Of Our Lives nya platta på Åhléns i Luleå...fick svar att jag skulle leta bland filmmusiken :)

Jag frågade en gång efter albumet Kungarna från Broadway (med Eldkvarn) i skivaffären "musik för dej" i norrköping (väldigt dansbandsorienterad). Gubben i kassan såg lite förvirrad ut innan han svarade:
- Nej... Men vi har Noise!

Men jag köpte inte den, för jag tyckte inte det var samma riktigt. :)

Jag läste om det där före jul. Man kan ju alltid hoppas, framför allt på någorlunda god kvalitet till någorlunda låga priser.

tigertamjaren; sa:
Raketsport är väl di därna på Götgatan med rätt konventionell inriktning mot sport, fritid och fjortis-streetwear?

Kan stämma... särskilt det där med fjortis-streetwear är ju en risk. Det och stureplansfriluftskläder.
Men Raketspoprt driver också Länna Sport, som väl i alla fall har stort sortiment och hyfsade priser?
Eller har de bara stora lokaler (har aldrig varit där)?

Konkurrens

är inte fel. Länna Sport är rätt OK med både hyfsat utbud på allt möjligt och relativt kunnig personal. har någotsånär sortiment på alpinskidor längdskidor cykel mm.

Men inte lika friluftsinriktade som Sportkompaniet och KG Jonsson.

Thure

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg