Nulltjärn-Stensdalen sommarstig?

Jag har tidigare gått till Stensdalen från Vålådalen den vanliga leden men tänkte nu tälta vid Nulltjärn och ser då på kartan att det finns en stig Nulltjärn-Stensdalen. Någon som har gått den iår eller förra året som kan säga om den är svår att följa och om den är bra eller dålig att gå?

Är den skyltad? Ska ju vara en 3km kortare än den vanliga leden från Vålådalen.

Jag har tidigare gått till Stensdalen från Vålådalen den vanliga leden men tänkte nu tälta vid Nulltjärn och ser då på kartan att det finns en stig Nulltjärn-Stensdalen. Någon som har gått den iår eller förra året som kan säga om den är svår att följa och om den är bra eller dålig att gå?

Är den skyltad? Ska ju vara en 3km kortare än den vanliga leden från Vålådalen.

Har inte gått stigen själv men då jag skulle till stensdalen i somras frågade jag runt lite om den stigen och blev rekommenderad att inte gå den då det var mycket småbuskar och den var väldigt svårhittad på vissa ställen. Men har som sagt inte gått där själv

Gick för 2 år sen

Gick den vägen för 2 år sen. Den är lite besvärlig på sina ställen. Köp orienteringskartan över området så funkar det bra. Utgår ifrån att du kan orientera ganska bra. Sträckan är hur vacker som helst, men fyll vattenflaskan...........förresten det kanske inte behövs i år ;-))

Hälsar
Junioren

Upplevde den som lättorienterad sist jag gick där

Hejsan,

Tror att rubriken säger det mesta :)

Som jag minns det var det bara att knalla på.

/ Stefan

vet inte om du hunnit gå den än, men jag gick den för 1 vecka sedan. Den var mycket blöt men lätthittad i skogen. När man passerat trädgränsen är det många myrar man ska över och den kan då vara bitvis svår att hitta, men stenrösen finns att följa hela vägen. Den var betydligt lättare att hitta på returen... Fin tur och man kommer snabbt upp på kalfjället!

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg