• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Nu på lördag träffas vi efter trettioår i Holmsjön

På lördag ska de stora giganterna inom frluftsliv träffas efter mer än trettio år.
Vi ska käka våfflor mä sylt, fika, grilla, dricka vin o umgås.
Kolarkojan, vindskyddet kommer inte att räcka till, så en del har med sig yttertält.
Det här är folk från hela sverige, många har långt att åka för att träffas.
Alla är mycket erfarna fjäll/skogsvandrare
Men nu blir det av, vi är alla också i grunden Tvm utbildade inom friluftsfrämjandet.
Vilket innebär kunskaper inom friluftslivets alla ämnen.
En del är högutbildade, andra inte, men det har ingen betydelse i utesammanhang.
Det är nog sista gången i livet vi ses tillsammans så här.
Jag har noterat att det som vanligt satsar de här medlemmarna på att allt ska vara trevligt, de ska ta med sig, lyktor, ljus, grillspett, grönsaker, vin, kaffe, kaffebröd, jaa allt som kan tänkas behövas för en trevlig sista utekväll tillsammans.

Livet går vidare, jag hoppas vi ses i ett annat sammanhang när vi alla inte finns mer....
Ville bara berätta det här som för mig är en milstolpe i livet, de här personerna, några av dem har betytt mycket för mig under min uppväxt (12år när jag började med friluftsliv) blev kallad "skuggan" för jag dök upp överallt, men jag fick lära mig mycket av dem, för de kunde/kan mycket om sånt..
Livet hemma var inte optimalt för att använda ett modernt uttryck, såklart att jag trivdes i skogen på helgerna, jag slapp alla problem hemma.
Nuförtiden slussas man väl in i friluftslivet på andra grunder, men min kärlek till skogen, friheten, kan man nog inte ´"slussas" till....