Northstar.se=ok?

Hej,

jag funderar på att slå till på en par byxor till nedsatt pris hos northstar.se. De skriver att ångerrätt/retur ej gäller på varor som är flaggade för utförsäljning. Samtidigt har jag fått mail om att lagen om distanshandel ska gälla. Känns lite motstridigt. Jag har aldrig handlat ifrån northstar förut. Är de problemfria?

God fortsättning!
Peter P.

Jag har köpt både tält och dunjacka m.m. därifrån och tycker att det gått väldigt smidigt. Jag var lite osäker på storleken på jackan och hade bra kontakt med dom både via mail och telefon.
Är du osäker på storleken och ev. bytesrätt så ta kontakt med dom via telefon så får du proffsig hjälp..!

/Dennis

Jag handlar bara av dem om jag inte kan hitta något annat alternativ. På de tre beställningar jag gjort där har de gjort något fel med alla! Bland annat har de skickat varorna till fel adress, det tog 5 veckor innan de lyckats styra om paketet. En annan gång skickade de ett par skor med olika storlekar på skorna. Vid flera tillfällen har varor på hemsidan inte gått att köpa (slut och vi vill inte beställa hem).

Jag har handlat där åtminstone tio gånger under ungefär lika många år. Jag kan inte påminna mig om att jag har fått fel grejer en enda gång, och de har alltid skickat till den adress jag skrivit.

Bra

När jag har beställt så har jag några gånger fått leverans samma dag, set har kommit med eftermiddags bussen så det var bara att svänga ner på busstationen och hämta paketet!

jag har nog beställt 10ggr och aldrig haft problem!

Jag har köpt därifrån en gång (eller kanske fler, som isf gick helt smärtfritt och därför glömts). Gången jag tänker på var det ont om tid, deras utlovade sista leveransdatum var samma dag som jag skulle iväg på äventyr. Jag fick ett kolli-nr men det gick inte att använda. Däremot gick det bra att ringa och be dom söka. Till slut kom paketet fram ett par timmar innan jag skulle iväg, men jag får ju skylla mig själv som beställer med så lite marginal.

Jag tycker det är en helt okej butik.

Jag beställde ett par byxor för nåt år sen, byxorna passade inte och en rad trista mejl slutade med att jag till slut betalat för en frakt utan att få något för det, orkade inte jiddra om det hela men något mer har jag inte beställt därifrån. Men det är bra att andra lyckats bättre.

Helt ok

Jag har inget negativ att säga efter att handlat 15 till 20 gånger mer än att jag brukar betala i förskott och då tar det lite extra tid. Fast en gång hamnade paketet på ett utlämningställe som inte var närmast.

Köpte klätterskor till dotter och efter lite strul med storlekar köpte ja flera storlekar och sände felaktiga storlekarna i retur och det funkade helt ok.

Förut var hemsidan ful och tråkig och hade en massa fel. Dessutom visades fel artiklar jämfört med varorna, och varustatus var ibland felaktig. Trots att man hade beställt en vara så fick man den inte för att den var restad, men inte på hemsidan? Jag drar mig verkligen från att handla där och kan inte rekommendera någon annan att handla där!

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg