Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hejsan jag köpte ett på vinst o förlust för 1000:-
(rea i USA). Tanken var från att endast använda tältet på kajakturer och som ett "slit o slängtält" men jag är faktiskt väldigt nöjd med tältet. Det är absolut inget "super tält" men väldigt vindtåligt, slittstark och framförallt så tål det mängder av regn, även underifrån
Möjligtvis blir det en del kondens i tältet men eftersom det har två absider ( med stora dörrar) går det snabbt att vädra ut all fukt.
Avslutningsvis, det är sämre än mina Hilleberg tält (Nallo o Kaitum) men betydligt bättre än Marmot Easylight och de Everest tält jag har prövat..i alla fall när det gäller kvalite och slitstyrka (dock en subjektiv bedömning).
Får du det för en billig peng och inte behöver det allra bästa så slå till...Glöm dock inte att det kommer i "två delar" dvs. innertältet sätts upp först (det går att "montera" ihop ytter o innertält men det funkar så där).