Jag har vandrat i Padjelanta, Sarek, Jotunheim och längs med kungsleden Abisko Nikkaloukta. Efter förra höstens tur i Sarek så känns det som att man vill ha mer av liknande vildmark. Då jag börjar bli lite nyfiken på att utforska mer av Norge så tar jag tacksamt emot tips på vart Norges motsvarigheter till Sarek (storslagen fjällnatur, gärna med möjligheter till fjällfiske, men liten mänsklig närvaro).
Jag har kollat en del på kartor och läst på visitnorway.se och har lite koll på vilka områden som kan vara aktuella, men jag skulle vilja veta mer om vart det finns leder etc. som lämpar sig för veckoturer eller längre. De flesta tipsen på visitnorway verkar rikta sig till barnfamiljer som ska gå från stuga till stuga och som vill göra dagsutflykter.
Tacksam för tips!
Jag har kollat en del på kartor och läst på visitnorway.se och har lite koll på vilka områden som kan vara aktuella, men jag skulle vilja veta mer om vart det finns leder etc. som lämpar sig för veckoturer eller längre. De flesta tipsen på visitnorway verkar rikta sig till barnfamiljer som ska gå från stuga till stuga och som vill göra dagsutflykter.
Tacksam för tips!