Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag är sugen på att paddla Norge i sommar under att par dagar. Har ni några tips på, vackra områden, turer, illängnings plater, övernattningställen mm. Allt av intresse, Insperation och information.
MVH Alex
Jag har erfarenhet av paddling på Trøndelagskusten. Om man vill ha kustkultur kan man paddla i området runt de två stora öarna Hitra och Frøya. En fantastisk tur i skärgård med närhet till storhavet är att köra till Frøya, parkera på Nordyrøy vid färjeläget där färjorna till Sula och Mausundvær går. Sedan paddlar man över Mausundfjorden till Mausundvær. Vidare kan man krusidulla sig mellan småöarna fram till Sula. Det är en stor skärgård mellan Frøya, Mausundvær och Sula och det går att paddla ganska skyddat även om det blåser en del. Om det är kraftig vind från väst kan det vara problematisk att kryssa Mausundfjorden och Sulfjorden. Då kan man ta färjan över och hålla sig mellan öarna. Hä rär några bilder från en solotur jag hadde i området i juni 2011: