• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Nordsamisk - Svensk ordlista

Hej! Av de efterforskningar jag gjort är det omöjligt att få tag i nya ex av "Samisk-svensk, svensk-samisk ordbok" av Mikael Svonni och fått tipset att avvakta i vänta på nästa utgåva.
Nu till frågan: Ngn som vet ngt. annat ?

Mkt. tacksam för svar //
 
äventyrförlivet; sa:
Hej! Av de efterforskningar jag gjort är det omöjligt att få tag i nya ex av "Samisk-svensk, svensk-samisk ordbok" av Mikael Svonni och fått tipset att avvakta i vänta på nästa utgåva.
Nu till frågan: Ngn som vet ngt. annat ?
Mkt. tacksam för svar //

Vet tyvärr inget om några restexemplar, eller så. Sitter själv på en, men den är inte till salu.

Mitt tips är väl att du lånar alternativt "fjärrlånar" den från något bibliotek.

Försöker kolla på antikvariat, jag läkar till en sida där de flesta större antikvariat lägger ut sina böcker.
http://antikvariat.net/

Jag kollade efter ordboken, den tycks inte finnas just nu, men den kanske kommer in.

Hur pass bråttom är det, och hur pass viktigt är det att du tag på den i ett "riktigt" bokexemplar. För man kan ju alltid kopiera boken om det är innehållet man är ute efter (nu kommer minnena från universitetstiden tillbaka).

Be careful out there
 
Svensk - Nordsamisk Ordlista

Hej! Tack för svaret. Det är absolut ingen brådis, har ev. tänkt ge boken som en gåva, så småningom. Därav är kopieringsalternativet lite trist :)
Tack iaf. // I sinom tid kommer en ny utgåva.