Nokia med Garminkartor

Hejsan!

Jag läste att en kille hade en mobiltelefon modell Nokia 5800 med ett SD-kort med Garminkartor som funkade klockrent som en GPS med röstguidning. Är detta möjligt, skall jag kunna ta min Europakarta ur min Garmin Vista och stoppa den i en sådan telefon? Om det funkar, måste man vara uppkopplad mot en teleoperatör under färden?

Trevlig sommar!
Steen

Hej igen!
Stöder Nokia 5800 Garminkartor sådär utan vidare eller skall man köpa ett extraprogram?
En adapter från microSD till SD måste jag ju givetvis köpa.
Ha det så bra!
Steen

Garmin Mobile XT fungerar helt enkelt att om du har en Nokia 5800 (som har inbyggd GPS-mottagare) att du sätter i kortet så installeras programvara av sig själv och sen är du klar att navigera. Till skillnad från programvara i Nokia/Sony Ericsson telefoner osv så behövs nu inget 'abonnemang' för att få det att fungera.

Garmin Mobile XT kommer förprogrammerad med kartografi över Europa som microSD (SD-adapter)

Notera att det inte går att göra det ovan skriver på ett lagligt sätt.
Mobile XT är programvara och kartmaterial över vägnätet. Frilufskartan Pro får du inte in -- om du inte på något illegalt sätt -- kopierar över det till Garmin Mobile XT.

Olagligt?

1. Köp av garmin mobile XT
2. Köp av friluftskartan på CD-rom
3. Överföring av friluftskartan till det sd-kortet XT ligger på

4. Hur är detta olagligt?

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg