Vill ha en tålig (det som på utrikiska ofta kallas rugged) mobil att ha i fickan på flytvästen vid paddling samt vid skridsko som ska klara ett rejält plurr (dvs IP68) och ha fysiska knappar - inte bara pekskärm. Dessa är skalkrav även om jag planerar ha den i vattentät påse. Batteitid att klara en heldag på vintern påslagen i standbyläge. Gärna stöttålig enlgit MIL-STD-810H.
Rimligt pris önskar jag också då jag trots IPklassnig räknar med att den inte kommer att hålla mer än 1-2 år innan fukt gör den opålitlig. Köper den kontant, så inga avtal med abonemang - sätter i ett enkelt kontantkort bara. Kommer ju huvudsakligen att nyttja min nedpackade ordinaria touch-mobil för planerade samtal/surfningar.
Bonus är om den har blåtand, hyfsad kamera, bra lyslampa, äkta FM radio, möjlighet till webläsare (kolla väder mm) eller väderappar.
Utbytbart batteri är också ett plus. Fysisk direktknapp för 112 är också plus i kanten.
Har hitills hittat denna som verkar klara det mesta jag önskar, bortsett från bra kamera
Någon som har fler tips?
/Patrik
Rimligt pris önskar jag också då jag trots IPklassnig räknar med att den inte kommer att hålla mer än 1-2 år innan fukt gör den opålitlig. Köper den kontant, så inga avtal med abonemang - sätter i ett enkelt kontantkort bara. Kommer ju huvudsakligen att nyttja min nedpackade ordinaria touch-mobil för planerade samtal/surfningar.
Bonus är om den har blåtand, hyfsad kamera, bra lyslampa, äkta FM radio, möjlighet till webläsare (kolla väder mm) eller väderappar.
Utbytbart batteri är också ett plus. Fysisk direktknapp för 112 är också plus i kanten.
Har hitills hittat denna som verkar klara det mesta jag önskar, bortsett från bra kamera
AGM M6 vatten- & stöttålig knapptelefon
AGM M6 är en vatten- & stöttålig knapptelefon med 2,4" skärm och bra ljud som är mycket lätt att använda med endast de mest grundläggande funktionerna.
www.e-ville.com
Någon som har fler tips?
/Patrik