• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Nödladdare

Nöd och nöd?

Vanligaste tillfället när mitt batteri tar slut är nog i vardagen, och då är det ju inte så att man släpar på en sån här extragrej. Plus att det är lika nära till "vanlig" laddning. Jag skulle hellre kalla det "extraladdare", eller "reservbatteri". Det är ju en grej som gäller att planera/komma ihåg att ta med sig, plus batteriet.

Men jag fick en sån laddare (Handy Power, http://www.handypower.nu/ ), har dock inte öppnat förpackningen förrän nu för 2 minuter sedan, när jag började skriva lite. Läser jag om den så är det ju ändå 3 timmars extra taltid, det kan ju vara välkommet under en längre skid- eller vandringsresa eller liknande!

Liten och smidig är den definitivt. Nu har jag även testat att plugga den mot min SonyEricsson-lur, och visst funkar den! Ett AA-batteri.

Sen om den är värd att ta som "lockbete" för en prenumeration eller inte låter jag vara osagt, den är ju rätt billig per styck om man googlar och ser vad reklamfirmorna tar för 100-200 stycken.
 
Verkar väl vara typ den här som ingår i Utemagasinserbjudandet. 69 pix på Claes Ohlsson, ingen aning om det är nåt att ha, men om man t.ex. som jag sett till att ha både kamera och gps som sväljer AA-batterier kan det ju vara en bra pryl.

Per
 
annars kostar ett ej-original-mobilbatteri inte så mycket... gav dryga hundringen för mitt extra... vikt 20g... jämfört med ett AA som väger 32g...
 
annars kostar ett ej-original-mobilbatteri inte så mycket... gav dryga hundringen för mitt extra... vikt 20g... jämfört med ett AA som väger 32g...

Inte att förakta! Särskilt som detta är en extra-pryl att både skaffa och komma ihåg att få med sig.

Samma sak till digital-kompakten, ett extra "ful-batteri" (jaja, eller ett extra original såklart) är definitivt en bra investering, särskilt om man fotar och frilufsar när det är kallt.