Jag håller med fowwe och skogsbaronen, att dra ett rakt streck på kartan och planera sin vandring därefter är inte alltid optimalt (eller möjligt) i terräng som Sarek. Även jag noterar att du har väldigt många ekvidistanser tvärs din planerade rutt och på vissa ställen ligger de mycket tätt! Dessutom innebär rutten att du skall korsa vissa vattendrag/vattensystem som jag inte känner till av egen erfarenhet om de är möjliga att passera. Ett grundläggade tips är givetvis att börja planeringen från någon av de mycket bra guideböcker som finns över Sarek (men det antar jag ni redan gjort?), sedan är det lättare för oss här på forumet att ge upplysningar på specifika områden och svårigheter utifrån vår samlade erfarenhet av området.
Jag har inte gått alla de vägar du ritat upp så lämnar dessa etapper öppna till andra att kommentera som varit där. Jag kan dock kommentera första etappen där jag hade valt att runda Vássjábákte på norra sidan för att sedan välja norra sidan av Alep Njoatsosjavvre. Södra sidan av sjöarna i Njoatsosvagge karakteriseras av flera hundra meter stup och blockterräng efter ras som slutar ute i sjöarna, så ingen bra vandringssida. På norra sidan är det däremot trevligt och lättvandrat och ger er direkt access till Jiegnavagge utan att behöva korsa mellan sjöarna (om det är möjligt?)
Att gå upp i Jiegnavagge från Njoatsosvagge som din etapp 2 har jag inte gjort, men jag har stått nedanför och tittat. Det är brant, mycket brant, och bara sten så det gäller att använda både händer och fötter samt vara försiktig var man sätter fötterna både för sin egen säkerhet men även för att inte lösgöra stenar som kan falla på bakomvarande kompisar. Detta är ingen terräng som ger hög medelhastighet och kan innebära direkt fara i blött väder.
Ett annat grundtips är att allt över 1000möh i dessa trakter är sten, då markvegetationen med få undantag inte når högre. Detta innebär även att det kan vara svårt att hitta lämpliga tältplatser över de nivån och även vatten på vissa ställen ett torrt år.