• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Nissedal i Sep?

Nu är det dags!
Planerar en tur till Nissedal Sep 22-24 och/eller 29 Sep - Okt 1. Nån som vill med från Stlm? Du måste kunna leda trad. Jag klättrar 6, på bra dagar, och börjat med trad i år.

Hör av er om intressant.

/petra

ps. hör gärna av er om nån som har en förare för Nissedal. Vi letar febrilt innan avfärd.
 
Kopierat från en tidigare tråd:


Förare finns!
Götz Wichmann som gjorde den gamla tyska föraren har skrivit en ny norsk/tysk förare med alla leder i Nissedal och Fyrisdal. Massor med leder som inte är beskrivna tidigare. På Haegefjell tar den upp 40 leder! Tror det gick att skrapa ihop 15-20 tidigare. Alla boulders är också med. Den finns på "Klatrecenter", alltså campingen på väg mot Haegefjell, för 240 norska.
Den ges ut av Kamin Alpin Verlag, ISBN 3-925997-06-7, Gå Telemark heter den.

Ha så kul!

Björn
 
Jag är lite intresserad men behöver veta lite mer. Ev kan jag få med mig en till. Jag har föraren också. Kontakta mig med email funktionen här så kan vi prata mer.

/Mike
 
klättring nissedal

he. jag skulle också vara sugen på att åka till nissedal och klättra. en helg skulle ju egentligen vara tillräckligt. hade du några planer på led? skulle eventuelllt vara sugen på mot solar. det är en välsäkrad 6- led på trad. själv leder jag väl också runt 6 på en bra dag.
 

Liknande trådar