Hej på er!
Jag ska upp till fjällen för tredje året med ungdomar från skolan där jag arbetar. Första året gick vi från Nikka till Tarfala och sen till Kebne och tillbaka. Förra året blev det från Vakkotavare-Kebne-Nikka.
Och i år siktar vi på den tur jag skrivit i rubriken. Vi kommer åka båt den första 12 km hoppas jag och sen gå.
Vi siktar på 1,5 mil om dagen och har en tidsplan att hinna åka från Nikkaloukta en tisdag em och vara framme vid Kebnefjällstation på lördagen.
Låter det rimligt?
Jag har aldrig gått den här sträckan och undrar lite hur den är att gå? Lätt? Tung? Besvärlig?
Något speciellt ni tycker jag behöver tänka på?
Något speciellt man bör se på den här sträckan?
Det kanske dyker upp mer frågor under helgen från mig
Redigerar direkt efter första kommentaren
Ja, vi tältar!
Hoppas någon tar sig tid att svara!
Mvh
Mikael Sedvall
Stressad kurator
[Ändrat av Sedis 2007-06-07 kl 10:54]
Jag ska upp till fjällen för tredje året med ungdomar från skolan där jag arbetar. Första året gick vi från Nikka till Tarfala och sen till Kebne och tillbaka. Förra året blev det från Vakkotavare-Kebne-Nikka.
Och i år siktar vi på den tur jag skrivit i rubriken. Vi kommer åka båt den första 12 km hoppas jag och sen gå.
Vi siktar på 1,5 mil om dagen och har en tidsplan att hinna åka från Nikkaloukta en tisdag em och vara framme vid Kebnefjällstation på lördagen.
Låter det rimligt?
Jag har aldrig gått den här sträckan och undrar lite hur den är att gå? Lätt? Tung? Besvärlig?
Något speciellt ni tycker jag behöver tänka på?
Något speciellt man bör se på den här sträckan?
Det kanske dyker upp mer frågor under helgen från mig
Redigerar direkt efter första kommentaren
Ja, vi tältar!
Hoppas någon tar sig tid att svara!
Mvh
Mikael Sedvall
Stressad kurator
[Ändrat av Sedis 2007-06-07 kl 10:54]