Ni med knivkoll - värt sitt pris?

Hej!
Det må vara fel forum i sig, men jag vet att det finns många här med koll på knivar.
Snubblade över denna "dealen" och trots ihärdigt sökande har jag varken kunnat hitta reviews eller egentligen någonting.
Det jag vet är att:
Originalpriset är troligen inte så högt som det står
Knivarna är troligen inte så mycket bättre än man betalar för
Jag behöver fler knivar
Jag gillar färgen

Jag är inte direkt någon som lagar extremt mycket mat, men har just nu en äldre Global-kniv med "helt" handtag (ingen perforering i handtaget) samt en mindre "Porsche 301"-kniv. I övrigt är det gamla, riktigt tunna och billiga, knivar som inte duger till någonting.

Är dessa knivar användbara i köket? Är de helt kassa? Är de åtminstone värda 300 kronor?

http://letsdeal.se/deal/8260903/?ut...t=shopping-knivset&utm_campaign=promoted-post

Glöm dem fort.

Att utveckla ämnet är tyvärr inte värt. Denna typ av knivar är så värdelösa att undertecknad inte orkar slösa tid på det ;).

~Paul~

Det faktum att man behöver måla dem i roliga färger för att locka till köp borde väl säga tillräckligt.

Varför inte köpa en Global-kniv till.
Sköter du den någorlunda så håller den livet ut.
Diska dom för hand. Aldrig i diskmaskin.

Jo, då föräldrarna har Global-knivar som, förutom handdisk, inte har skötts om över huvud taget och fortfarande fungerar som en dröm efter fem år har jag haft funderingar på det. Bara ekonomin som sätter stopp. : )

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg