Nevada - Highway 50

Någon som har erfarenhet av Highway 50 genom Nevada? Vad var den längsta sträckan på denna väg utan "civilisation (bensinstation etc.)? Kuperat?
Anders

Jag har bara cyklat strackan fran typ Elko (kom fran Duck Valley-reservatet nara Idaho pa en liten grusvag) till strax efter gransen till Utah, dar vi ater svangde av grusvagar, mot Crystal peak. Lamnar du vastra Utahs asfalt ar du seriost bortanfor civilisationen. Tror aven Highway 50 hade nagon stracka pa 15 mil utan nagot, men kolla upp det. Ja, det ar ganska kuperat med nagra pass i hojdleken 8-10 000 feet. Men jag kan minnas fel dar med.

Men det kan inte vara svart att hitta info om den vagen online? Googla "americas loneliest road"

Även om US50 är döpt till "Americas loneliest road" är det frågan om inte US6 genom Nevada är ännu ensligare ändå. Kan vara ett alternativ om det just är ensligheten du är ute efter... (Själv har jag dock inte färdats på någon av dessa vägar ännu...)

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg