Netscape 6 och andra läsare

Detta inlägg är tänkt att påpeka brister som uppkommer då man UNTE använder Ms. Explorer utan någon annan läsare. Jag har tidigare inte haft några problem med utsidan.se vad gäller visning av sidor etc. Men däremot med själva Explorer som trots alla uppdateringar etc. inte vill vara med längre.

Jag kör nu med Netscape 6 och med denna läsare finns det många ställen på Utsidan som ser lite roliga ut. Jag vet att det kan vara svårt att fixa men jag undrar bara om ni har någon rekomendation man bör följa för att se Utsidan optimalt?

Tacksam för svar och ytterligare synpunkter!

clindh

Forumvärd
Vet....

Netscape 6-support är tyvärr eftersatt; jag hade hoppats den skulle hålla sig såpass bra efter CSS-standard att det skulle funka men den har grava buggar. Betan som finns ute lär vara lite bättre. Mozilla (open source-varianten) lär vara riktigt bra nu, men jag har inte provat. Det är max en promille av användarna som kör NS6 så det har väl inte riktigt haft högsta prio att få till...

Men menar du att Explorer inte funkar? Jag kör själv 5.5 och det går ju fint :)

Mac-stöd är tyvärr oockså dåligt; browsers uppför sig lite annorlunda på Mac och då jag inte har tillgång till en själv så är det svårt att få till stödet för Mac.

Om du kan tipsa mig om de värsta sidorna så skall jag göra ett ryck där först.

Problemet löst.

Hej Christer!

Jag har nu löst mitt problem. Det var tydligen inte så svårt och berodde på att man installerat Windows 2000 ServicePack2 och samtidigt hade multilanguagefunktionen påslagen. Då blev det fel vid uppgraderingen av SP2 och Explorer VÄGRADE starta. Och då blir man ju trött och väljer andra alternativ för att slippa vara beroende av krångel och likriktning från Microsoft :)

Upplevde dock som du nämner en hel del problem också med Netscape så nu är jag tillbaka med Explorer 5.5.

Man vill ju kunna kika in på sin FAVORITHEMSIDA på bästa möjliga sätt!

Tack för allt jobb som ni lagt ned genom åren!

/AC - gammal tacksam medlem

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg