Nelos havskajaker???

Jag funderar på att köpa kajak till våren. Finns det någon som har erfarenhet av Nelos havskajaker C-trek eller Navigator?

Jag har även tittat lite på Erling Bengtssons Enterprice och Kanotbryggans Arctic expedition. Enterprice är väl en ganska ny kajak vad jag har förstått?

Lettmann har ju kommit med ett lågprisalternativ i Eski 525.

Finns det någon som har kunskap, erfarenhet och åsikter om dessa kajaker???

Mats W. /Linköping
 
Enterprice

Jag har paddlat min Enterprice 50 sjömil efter inköpet i slutet av augusti och finner att det är en mycket sjövärdig kajak med god lastförmåga. Lätt och smidig att manövrera, tillräcligt lång för att hålla god fart.
Skall dock tillägga att ett roder står på inköps listan
för att underlätta vid mindre surf och sidvind.
 
Enterprice?

Jag kikar också på lite olika kajaker. Har inte tidigare hört talas om Enterprice. Finns det något på Internet att läsa om Enterprice??
 
ang Enterprice

Enterprice säljs av Svima i Stockholm. De har dock ingen bild på den på hemsidan. Den är drygt 5,30 lång och 58 cm bred (om jag minns rätt). Den har tre packutrymmen med gummiluckor. Den verkar prisvärd om man jämför med de engelska kajakerna från t ex P & H och North Shore. Pris 12900 kr (återigen med reservation för minnet). Den ser väldigt fin ut. Men jag har inte paddlat den. Men när det blir lite varmare ska jag nog ta mig en tur till Svima...
 

Liknande trådar